• Acasa Consumatori
    VII. Prelucrarea datelor cu caracter personal gestionate în cadrul Compartimentului Analiză și Suport Tehnic SAL-Fin din cadrul Secretariatului General

VII. Prelucrarea datelor cu caracter personal gestionate în cadrul Compartimentului Analiză și Suport Tehnic SAL-Fin din cadrul Secretariatului General

  1. Datele cu caracter personal prelucrate de A.S.F - SAL-Fin

Compartimentul Analiză și Suport Tehnic SAL-Fin prelucrează următoare categorii de date cu caracter personal în cadrul procesului de soluționare a cererilor de conciliere:

- date de identificare: nume, prenume, CNP, seria și numărul actului de identitate, data și entitatea care a eliberat documentul de identitate, adresa de domiciliu, e-mail, telefon (fix, fax, mobil), date aferente vehiculelor deținute cuprinse în documentația aferentă dosarelor de daună deschise la societățile de asigurare;

- date financiare: extrase;

- date profesionale: studii, pregătire și competențe profesionale, capacitate de exercițiu, reputație, număr de înscriere în registrul conciliatorilor;

- date profesionale: studii, pregătire și competențe profesionale, capacitate de exercițiu, reputație, număr de înscriere în registrul conciliatorilor;

- informații cu caracter special, cum ar fi: date medicale, date referitoare la etnie, credințe religioase, apartenență sindicală;

- informații referitoare la activitatea frauduloasă/potențial frauduloasă, constând în date referitoare la acuzații și condamnări legate de infracțiuni precum frauda;

- informații privitoare la fapte penale sau contravenții (ex: cazier fiscal/judiciar) dar și decizii cuprinse în hotărâri judecătorești și alte acte ale sistemului judiciar, date cu privire la sancțiuni;

- date referitoare la posibile conflicte de interese;

- informații rezultate în urma înregistrării audio a convorbirilor telefonice (conținut și metadate, e.g. apelul înregistrat în call-center-ul unei societăți de asigurare);

- semnătura (e.g. semnătura dată în cererile de conciliere furnizate A.S.F. de către persoanele fizice sau existente pe documentele transmise de către entitățile reglementate, autorizate și supravegheate de A.S.F. pentru soluționarea cererilor de conciliere);

- alte informații care derivă din acestea în urma prelucrărilor efectuate de A.S.F. (cum ar fi: nr. de înregistrare în registrul A.S.F.);

- informații obținute din alte surse decât de la persoana vizată (informații privind date personale obținute de la instanțele de judecată de orice grad, organele de cercetare penală, portalul instanțelor de judecată din România administrat de Ministerul Justiției etc.);

- alte date prevăzute în mod expres și limitativ de către legislația în vigoare, care sunt necesare desfășurării activităților A.S.F. în scopurile de mai jos. 

 

  1. Categorii de persoane vizate în procedurile de soluționare a cererilor de conciliere

Compartimentul Analiză și Suport Tehnic SAL-Fin din cadrul Secretariatului General prelucrează datele cu caracter personal ale următoarelor categorii de persoane vizate:

a) Orice persoană fizică care depune sau transmite o cerere de conciliere/ orice solicitare către A.S.F./ SAL-fin, în conformitate cu prevederile normative în vigoare, cu privire la produsele și serviciile oferite de entitățile autorizate, reglementate și/sau supravegheate de A.S.F. cum ar fi:

- Consumatori de produse financiare nebancare;

- Asigurați, persoane prejudiciate, beneficiari, contractanți;

- Persoane fizice interesate de modul de aplicare a legislației domeniului financiar nebancar.

b) Persoane fizice împuternicite de persoanele de la categoria a);

c) Reprezentanți ai comercianților/prestatorilor de servicii (persoană fizică) autorizați, reglementați și/sau supravegheați de A.S.F., după caz, care acționează în cadrul activității sale în sectoarele piețelor financiare non-bancare, respectiv asigurări-reasigurări, piața de capital, sistemul de pensii private;

d) Conciliatori înregistrați în Registrul Conciliatorilor SAL-Fin, persoane fizice ce dispun de cunoștințele și aptitudinile necesare în domeniul procedurilor de soluționare alternativă a litigiilor în materie de consum.

 

3. Scopul colectării și prelucrării în procedurile de soluționare a cererilor de conciliere

În conformitate cu prevederile legale, obiectivele colectării datelor sunt strict referitoare la exercitarea atribuțiilor legale de autoritatea de supraveghere, reglementare, autorizare și control a entităților de pe piețele financiare nebancare, în conformitate cu legislația de organizare și funcționare a A.S.F., cu legislația în vigoare referitoare la protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și cu cele ale Ordonanței nr. 38/2015 privind soluționarea alternativă a litigiilor dintre consumatori și comercianți, cu modificările și completările ulterioare și ale Regulamentului A.S.F. nr. 4/2016 privind organizarea și funcționarea Entității de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul financiar non-bancar (SAL-Fin), cu modificările și completările ulterioare.

Compartimentul Analiză și Suport Tehnic SAL-Fin prelucrează date cu caracter personal cu scopul de a facilita procedura de soluționare alternativă a litigiilor, cadrul legal fiind Ordonanța Guvernului nr. 38/2015 cu modificările și completările ulterioare și Regulamentul A.S.F. nr.4/2016, cu modificările și completările ulterioare;

Durata stocării și păstrării datelor este de maximum 3 ani de la finalizarea procedurilor specifice pentru soluționarea alternativă a litigiilor în domeniul financiar non-bancar (SAL-FIN), cu excepția situațiilor în care prevederi legale în vigoare stabilesc, în mod expres, alte termene de păstrare.